CABASSO’S DESIGN.

Children’s Rooms Lighting | With Cabasso.

CABASSO’S
.DESIGN

כל מה שצריך לדעת על עיצוב תאורה בחדרי ילדים

תאורה בחדר ילדים היא חיונית כמו בכל חלל בבית. אך בניגוד לשאר החדרים, גופי התאורה לילדים מכניסים אופי, הומור וכיף לחדר- ומצריכים הרבה מחשבה בבחירתם. צרכיהם של ילדינו משתנים לאורך השנים באופן דרמטי- אם בתחומי הלמידה, התחביבים, ההרגלים והסגנון- והם אלו שיכתיבו שינויים באופן ההארה ובגופי התאורה. תכנון נכון יאפשר לבצע את ההתאמות הדרושות בקלות, בפשטות ובעלויות נמוכות.
חדר הילדים הוא למעשה הממלכה של הילד. שם הוא משחק, לומד, מארח וכמובן ישן. תאורה המתחשבת בצרכים של הילד מאפשרת לילד לבצע את כל הפעולות הנדרשות ממנו באורח בריא ומהנה. בנוסף, פעמים רבות כשילד מתבגר, אחיו עוברים לחדר שהתפנה. לכן, מומלץ בשלב תכנון החשמל והתאורה בבית להבין היטב את הצרכים הנוכחיים והעתידיים של הילדים וכן את הדינאמיקה המשפחתית.

בית ירושלים 36

אדריכלות: מיכל אבוקרט
שם פרויקט: “תנובות הארץ”
צילום: רגב כלף
בקרו בפרויקט

ASH 07

עיצוב: אלון כהן אדריכלות יוקרה
שם פרויקט: The Woodi House
צילום: שי אפשטיין
בקרו בפרויקט

אלון כהן 2 2

עיצוב: אלון כהן אדריכלות יוקרה
שם פרויקט: The Melody House
צילום:
עמק האלה
בקרו בפרויקט

TAMAR photo by Shai Epstein 05S

עיצוב: אלון כהן אדריכלות יוקרה
שם פרויקט: The Melody House
צילום: אלעד גונן
בקרו בפרויקט

בית ירושלים 30

אדריכלות: מיכל אבוקרט
שם פרויקט: “תנובות הארץ”
צילום: רגב כלף
בקרו בפרויקט

כאשר אנו בוחרים גופי תאורה וסוג תאורה לחדר ילדים באופן כללי ישנם מספר פרמטרים בהם עלינו להתחשב:

  • גוף התאורה – תחום עיצוב גופי התאורה לילדים מתפוצץ ממקוריות ומהומור, וגופי התאורה שנבחר יכתיבו את הסגנון העיצובי של החדר וימשכו לרוב הרבה תשומת לב. בנושא זה אנו נמליץ לשלב את הילד בבחירה- אם זה בבחירת גופי תאורה בצורת דמויות שהוא מעריץ או גוף תאורה שעושה לו נעים בעין.
  • סוג התאורה – בשנותיהם הראשונות, ישנה רגישות יתרה אצל ילדים, ובעיקר אצל תינוקות, לאור חזק. לכן חשוב לבחור תאורה כללית שאינה חזקה מדי ושאינה פוגעת בריאתם של הילדים. בנוסף, גם בגיל צעיר וגם בגיל יותר מאוחר כדאי להתקין עמעם לגוף התאורה המאפשר לבחור את עוצמת האור בחדר, ובכך להכתיב את האווירה.
  • תאורה ספציפית – בגלל מגוון הפעילויות שהילד מבצע בחדר, אנו צריכים לייעד תאורה ספציפית לכל פעילות. אחת הדוגמאות היא מנורת הקריאה מעל המיטה- בדרך כלל מנורת קיר, שתמוקם לצידי הראש ולא מעליו – כדי שהאור לא יוסתר ע”י הראש. בנוסף, יש לשים דגש על תאורת חזקה לשולחן , המשמש להכנת שיעורי בית. גוף התאורה יכול להיות מוצב על גבי השולחן, תפוס למדף הספרים או מנורת קיר. נמליץ שגוף התאורה יהיה בעל נורת לד קומפקטית, כיוון שפיזור האור שלה רחב יותר.
  • בטיחות – כאשר אנו מתכננים חדר לילדים אסור לנו להתעלם מהבטיחות. בחירת גופי התאורה צריכה להיות כך שתתאים לסביבת ילדים ושאינה תהיה נגישה לידם של ילדים באופן לא מבוקר.

אז לאחר שעברנו על הדגשים הכללים – נבחן את הדגשים הספציפיים בתכנון תאורה לחדר ילדים, בכל גיל וגיל.

תאורה לחדר תינוקות

בחודשים הראשונים לחייהם, פעוטות צריכים תאורה רגועה ובלתי ישירה, מפני שהם מבלים את מרבית היום בשכיבה ועלולים להסתנוור מאור בוהק. בשנים הראשונות נושא השינה תופס מקום נכבד בסדר היום, ולכן שימוש בעמעם לאור המרכזי בחדר או שימוש ב”אור קטן” בקרבת המיטה, יאפשרו לשלב בין שגרת יום מוארת לבין אווירה רגועה והחשכה לקראת הלילה..

לשיחה עם יועץ תאורה מקצועי, השאירו פרטים:




    תאורה לשנים הראשונות בבית הספר

    בשנים הראשונות בבית הספר הילד עוסק הרבה בהכנת שיעורי בית ובתרגול הקריאה. מומלץ מאוד להאיר את שולחן הכתיבה במנורת קיר או במנורת שולחן. במקרה של מנורת קיר, יש למקם את המנורה בין הקיר לבין גוף הילד, על מנת שלא יטיל צל על אזור הכתיבה. בנוסף, בגיל זה הילד מתחיל לארח חברים- ולכן הבטיחות חשובה ביותר.

    תאורה לחדרי מתבגרים

    ככל שמתבגרים, חיי החברה הופכים משמעותיים יותר וכך גם התחביבים. בשנים אלה הטעם האישי מתפתח ולבחירת גוף התאורה נכנסים שיקולי אופנה, סגנון וצבע שאותם הילד יקבע. לכן- צפו לשינוי משמעותי בבחירת גופי התאורה בחדר.
    בנוסף, בשנים אלו שעות המסך הולכות ומתרבות, אם בעבודות ללימודים, במשחק מול המחשב או בצפייה בטלוויזיה. מומלץ מאוד לא למקם גופי תאורה או טלוויזיה מול החלון שכן תחול השתקפות בין השניים ותיווצר אווירה לא נעימה בחדר. כמו כן, כדאי לקבוע עמעם או תאורת קיר על מנת לאפשר צפייה נעימה יותר.

    לסיום, הבאנו לכם מספר עצות שימושיות:

    • חשוב לפזר את המפסקים ואת שקעי החשמל באופן חכם ואחיד.
    • יש לקבוע שליטה על התאורה המרכזית בסמוך לפתח החדר וגם מאזור המיטה.
      בתכנון תאורה לחדרי ילדים מומלץ להקדיש תשומת לב לגובה השקע. שקעי חשמל המותקנים בגובה נכון יוכלו לשמש את מנורות הקריאה ליד שולחן הלימודים וגם ליד המיטה.
    • במידה שמדובר בתאורה עבור חדר תינוק, ניתן לשלב תאורת לד בסמוך לרצפה, המפיצה אור רך, אינה מתחממת וצורכת מעט מאוד חשמל. כך ניתן לגשת אל התינוק או הילד בצעד בטוח ומבלי להאיר את החדר בעוצמה.
    • גמישות יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא הם העקרונות החשובים ביותר בתכנון תאורה לחדרי ילדים. הערכה נכונה לצרכים ולרצונות השונים יספקו לילד תאורה נכונה וגם יגרמו לאווירה נעימה וכיפית בחדר.

    שדרגו את חדר הילדים שלכם
    עם אחד מגופי התאורה שלנו: