והחודש.. אנחנו מביאים לכם ראיון מרתק עם המעצבת סימה בכר – בו היא תספר לנו קצת על עצמה, על פרויקט מיוחד שעיצבה וכמובן על עולם העיצוב והאדריכלות מנקודת מבטה.

 

הציגי את עצמך וספרי בהרחבה, היכן למדת? מתי התחלת להתעסק בעיצוב?

סימה בכר-עיצוב פנים

תכנון ועיצוב בתים, משרדים, לובי בניינים. מאמינה שעיצוב פנים מוצלח הוא איכות חיים! מהחלום ועד המפתח, מעניקה ללקוחותיי ליווי מקצועי, מתכננת ומעצבת להם סביבה מעוצבת, יוקרתית, אסתטית, פונקציונלית, מעניינת ושונה, שהיא תוצאה של אוזן קשובה לצרכיהם ולחלומם. הכל – בהתאמה מרבית לסגנונם העיצובי ולתקציבם, בחוויה משותפת ותוך הנאה מהתהליך ולא רק מהתוצאה.

ועל סגנונך: אלגנטי ונקי.

מתי הבנת שאת תתעסקי בתחום העיצוב? מיום שאני זוכרת את עצמי יש בי אהבה לאסתטיקה ושאיפה להרמוניה. לפני כעשר שנים, כשהבנתי מה אני באמת רוצה לעשות כשאהיה גדולה, הלכתי ללמוד, במטרה לרכוש כלים שיהפכו את האהבה הזאת למקצוע. מאז אני מעצבת פנים.

איך המקצוע שלך בא לידי ביטוי בחיי היום יום שלך? העיצוב שזור בחיי, הן כמקצוע והן כאהבה גדולה בכל רגע נתון.

ספרי על החוייה הכי משמעותית שעברת בתחום: כל פרויקט שאני עושה הוא סיפור חדש עם חוויות חדשות.

 

מה הכי יפה במקצוע אדריכלות ועיצוב פנים לטעמך? יצירת יש מאין, שהיא תוצר של חזון שקיים בכל אדריכל או מעצב פנים וכן הזכות הגדולה להגשים ללקוחות חלום וליצור עבורם סביבה הנכונה במיוחד עבורם.

כאשר את ניגשת לעצב חלל / פרויקט מהם הדגשים החשובים בשבילך? להביא את היצירתיות שבי לידי ביטוי בתכנון החלל ובעיצובו. המטרה היא ליצור חלל אסתטי ונעים, אבל גם כזה שיתאים לאנשים שיחיו בו, הן מבחינה פרקטית והן מבחינת הסגנון. לא פעם קורה, שסביבה מעוצבת לפי טרנד עכשווי, שבסופו של דבר הלקוחות לא מרגישים בו נוח. את זה אני מונעת באמצעות בירור מתמיד עם הלקוחות שלי לאורך כל התהליך.

אם היית צריכה לתאר את עצמך במשפט אחד? פרפקציוניסטית בלתי נלאית.

היית רוצה להרחיב משו על עצמך שהלקוחות ידעו: החוויה המשותפת שלי ושל לקוחותיי, יחסי האנוש שלי והאמפטיה שבי המלווה כל פרויקט ופרויקט הם לא רק סיסמה, הם דרך חיים.

 

על הפרויקט: בכל בית שאני מתכננת ומעצבת, המטרה היא ליצור “בית”, כזה שכיף לחזור אליו. שיהיה נעים ויפה, מעוצב ופונקציונאלי ונכון במיוחד ללקוחות שזהו ביתם.

 

תכנון מחדש ויצירת עניין בחלל, שימוש בחומרים מגוונים, בתאורה מעוצבת ובגוונים נעימים יצרו תמונה מעוצבת והרמונית. כשלקוחה אומרת: “יצא הרבה יותר יפה ממה שחשבתי”, אני מרגישה שהצלחתי.

 

מי מהם הלקוחות שלך? בדרך כלל זוגות בעלי משפחה, בגילאים 35-65, ממעמד בינוני ומעלה. אלה שראו עבודות שלי והתחברו לסגנון העיצובי שלי.

 

ספרי לנו קצת על תהליך התכנון והעיצוב של הבית?

תכנון ועיצוב פנים  מתחיל תמיד בהכנת פרוגרמה, שבה הלקוחות מגדירים את הצרכים והחלומות שלהם. בהתאם לפרוגרמה אני ניגשת להכין סקיצות לחלוקת החלל ולהעמדת הריהוט, שאותן אני מציגה ללקוחות בפגישה שנקבעת במקום. לאחר אישור התוכנית המועדפת על הלקוחות – מגיע שלב הכנת סט תכניות לביצוע, כתב כמויות ובחירת חומרים – כל אלה הם תנאי מקדים להתחלת ביצוע העבודות, במטרה ליצור רצף בעבודות ולמנוע עיכובים מיותרים. במהלך העבודות אני מגיעה לשטח ככל שנדרש, הן כדי להנחות את בעלי המקצוע והן כדי לפקח ולוודא שהעבודה מתבצעת בהתאם לתוכניות שלי. כששלב הבינוי מסתיים, מגיע שלב ההלבשה והאיפור…

 

מה הם מקורות ההשראה העיצובים שלך? מקורות ההשראה שלי נמצאים בכל מקום ובכל זמן. כל דבר שאני רואה ומתחברת אליו מבפנים הופך להיות מקור להשראה.

בנוסף – ביקור בתערוכות בארץ ובחו”ל, כנסים, ספקים, חומרים חדשים, ביקור בחללים מיוחדים ויפים – כל אלה ועוד הם השראה אין-סופית בעבודתי.

 

באילו חומרים את משתמשת בפרויקטים שלך? מגוון החומרים כיום בשוק הוא כל-כך גדול, כך שזה מאפשר להשתמש בחומרים שונים בכל פרויקט ופרויקט. חומרים החוזרים בפרויקטים שלי הם בדרך כלל: עץ, זכוכית, טייחים וצבעים מיוחדים.

 

 

האם ללקוחות הייתה העדפה מסוימת? תפקידי, כמעצבת פנים, הוא לפרוס בפני הלקוחות שלי את מגוון החומרים הקיימים בשוק, ולהציע את היישום של כל אחד ואחד מהם.

 

באילו פתרונות תאורה השתמשת בפרויקט?

אחד הפתרונות היפים והטובים שהשתמשתי בו – גוף תאורה מיוחד, הזורק אלומות אור על הקירות, ליצירת אשליית רוחב לפרוזדור צר וארוך במיוחד. שלישיית גופי תאורה שנתלו ביחד ויוצרים “מחול של אור” על הקיר כשהם דלוקים. פסי לד למטבח, שתמיד עושים את העבודה של פיזור אור עוצמתי, נעים ונכון במטבח.

 

מה מאפיין את בחירותיך בתחום התאורה? אני רואה בתאורה פרק מאוד חשוב ומרכזי בתכנון ועיצוב חלל. בחירת גופי תאורה נכונים, הן עיצובית והן פוטנציאלית, עשויה לתרום פלאים לתמונה הכללית שאני, כמעצבת, מעוניינת ליצור.

גם בתאורה – הרמוניה היא שם המשחק.

הבחירות שלי בתחום התאורה מאופיינות בגופי תאורה שמתחברים יחד ויוצרים סיפור מעניין ואווירה נכונה.  תכנון נכון לפיזור האור בחלל, גיוון בגופי תאורה צמודי תקרה, צמודי קיר או יורדים מהתקרה ובחירת גוון אור נכון (לא לבן!!!)

 

 

מה מייחד את חברת “קבסו תאורה” משאר חברות התאורה? המגוון, החדשנות, מתן פתרונות בעת משבר, השירות הטוב – הן ללקוחות שלי והן לי, כמעצבת פנים.

 

 

אם היית צריכה לבחור:

אם לא היית מעצבת-עורך דין / שף – “אף אחד”

מה את מעדיפה לעשות בזמנך הפנוי- לקרוא ספרים או לראות סרטים? “סרטים”

מוזיקה מועדפת-רוק או בלוז  – “שניהם, כשהם נעימים לאוזן”

פיצה או סושי? – “קשה לבחור בין השניים”

שופינג או שביל ישראל?  – “שופינג…”