כחלק מהקשר השוטף שלנו עם מגוון אדירכלים, החלטנו להציג בפניכם את אחת מעבודותיו האחרונות והמדהימות של מעצב הפנים ארז חייט, ובנוסף, לערוך איתו ראיון קצר וקולע על הפרויקט עצמו, עיצוב וכמובן- קצת עליו..

על המעצב: ארז חייט הוא בעליו של הסטודיו לעיצוב פנים EREZ HYATT STUDIO, המתמחה בתכנון, ייעוץ ועיצוב דירות יוקרה, משרדים, בתי עסק וחללים מסחריים. ארז עצמו הוא בוגר מצטיין של המרכז הישראלי לבנייה
על הפרויקט: הבית, ממוקדם בבית זית, שייך לזוג נשוי לאחר פרישה. לאחר 40 שנה, החליטו לבצע שינוי בבית- מקצה לקצה. השיפוץ ערך כ- 3 חודשים שבהם הבית השתנה ב-180 מעלות, ובו הוכנסו כל רצונותיהם וחלומותיהם של הדיירים. אחת ממטרותיו של השיפוץ הייתה להכניס אור לבית ופתוח אותו כלפי חוץ למתן תחושת פתיחות ומרחב.

 

img_1680-copy

תאר לנו את מאפייני את סגנון העבודה שלך באופן כללי?

“סגנון העבודה שלנו מאופיין בקווי עיצוב נקיים ומינימליסטים, תוך דגש על שימוש במשחקי תאורה אור וצל, היוצרים יחדיו תאורת אוירה אור חמימות ואנרגיה המתחלפת ומתאימה לשעות היממה המתחלפות. והכל, בהתאמה לחלל. משחקי התאורה מעניקים העצמה של החלל התכנוני כולו, ואוירה ביתית נעימה וקסומה.”

כשהתחלת לתכנן ולעצב את הבית, מה היו מקורות ההשראה העיצוביים שהובילו אותך ?

“הבית בבית זית ממוקם על רכס הפונה להרי יהודה העשירים ביערות מוריקים, נוף פנורמי פסטוראלי מרהיב זה היה כאמור מקור השראתנו. לפיכך, שתי משימות עמדו לפנינו. האחת, להפוך את הבית הישן לבית המעוצב בסגנון סופר מודרני מבחינת חלוקת החלל, זרימת החלל והכל תוך שימוש מושכל בגופי תאורה עיצוביים, המקשרים בין הסלון, פינת האוכל והמטבח.  השנייה, להביא את הנוף הקסום אל תוך הבית פנימה, באמצעות קריעת פתחים בממדים עשירים ואופטימליים. (מתוך הבית במתכנתו הישנה ופתחיו הקטנים, כלל לא נצפה נוף).”

img_2095-copy

כיצד התאמת את העיצוב ותכנון הבית לצרכיהם של הדיירים?

“הקו המנחה הוא הנדסת אנוש. במקרה זה, הלקוחות היו גמישים עם הקו העיצובי שהצעתי. עתה היה צריך להתאים ולשלב את הקו העיצובי עם צרכיהם הפונקציונאליים. האחד, הצורך במקומות אחסון רבים, השני, משטח עבודה במטבח. לפיכך, הושם דגש על תכנון המתחשב בצורכיהם כאמור. אלו הושגו באמצעות תכנון ויצירת פרטי ריהוט ואחסון רבים, תוך יצירת חללים ושטחים “מתים” וניצולם במלא, ותכנון אי כמשטח עבודה גדול במטבח  וניצולו גם הוא לאחסון מרבי של כלי מטבח.”

 ברבים מן הבתים שתכננת ועיצבת, בולטת ההתייחסות המיוחדת לנושא התאורה. תוכל להרחיב על כך?

“אלמנט התאורה בולט בסגנון העיצובי שלנו. הוא בא לביטוי ברבים מן הבתים והדירות שעצבנו. התאורה הינה כלי עיצוביי ממדרגה ראשונה. הן לשם העצמת החלל, הן לשם יצירת משחקי אור וצל, הן ליצירת אווירה ואף ליצירת רצף עיצובי של  חלקי הבית השונים.”

מה מאפיין את בחירותיך החומריות בתחום התאורה?

“העדפותינו נוטות לבחירת תאורה מודרנית. התקרה הוא “האלמנט החמישי” של הבית או הדירה. שילוב בין מרכיבים של צבע, חומר, גיאומטריה, עם תאורה הכלל ובעיקר זו המודרנית המוצבת על ידנו, יוצרת לדעתנו אין ספור אפשרויות לקומפוזיציה לפי טעמו של כל לקוח ולקוח מבלי כל צורך להתפשר.”

מה מייחד את חברת “קבסו תאורה” משאר חברות התאורה?

“לחברת קבסו תאורה ישנו צוות מקצועי ומיומן, המעניק יחס חם לאנשי המקצוע ולקונים בכלל.
בקבסו יש מגוון מוצרים רחב ואיכותי מאוד, ובנוסף, החברה מאפשרת לי ולצוות הסטודיו לתכנן ולייצר גופי תאורה לפי קו העיצובי שאותו אנחנו מלבישים עוד בשלב גיבוש הקונספט העיצובי של הפרויקט- ולכן אין לנו כל מגבלה מבחינת התאורה .”

מה הכי יפה במקצועות עיצוב הפנים והאדריכלות?

“כל פרויקט הינו מפגש קסום בין אדם חלל מקום ואתגר חדש, כאשר המטרה היא להגשים ללקוח את חלומו. להגשמה זו אנו מגייסים  מחדש מעוף דמיון ויצירתיות.”

מה הכי קשה במקצוע?

“מגבלות התקציב מכרסמים בחלום העיצובי. אולם עם האוכל בא התיאבון. הלקוח רואה מה התקבל, ומגדיל את התקציב או מרחיב את העבודה לחלקים נוספים של הבית.”

 פרויקט שהיית רוצה לעשות וטרם עשית?

“לעצב מלון מפואר, או ספינת נוסעים מפוארת.”

טיפ למי שרוצה ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים?

“לזכור שמטרת הלימודים לתת לכם כלי המשגה וטרמינולוגיה, אך מטרתכם לפרוץ את גבולות מערך הלימודים, לתת לדמיון ולפנטזיות שלכם להוביל אתכם בנתיבי הקרירה התכנונית עיצובית האישית שלכם.”

מה היית אם לא היית אדריכל?

“פסל או צייר או שילוב של שניהם, ובכל מקרה, בתחום היצירה והאומנות.”

img_2258-copy

img_1592-copy

img_1991-copy

img_1737-copy

צילום: אלעד גונן