החודש.. אנחנו מביאים לכם ראיון קצר עם האדריכלית צופית ווינפלד- בו היא תספר לנו קצת על עצמה, על פרויקט מעניין שעיצבה וכמובן על עולם העיצוב והאדריכלות מנקודת מבטה.

 

ספרי לנו מעט על עצמך.
שמי צופית ויינפלד פליישמן, בוגרת המחלקה לאדריכלות בבצלאל. את הכשרתי המקצועית רכשתי ע”י עבודה במספר משרדי אדריכלים מובילים. בשנת 2004 פתחתי משרד עצמאי המלווה לקוחות לכל אורך שלבי התכנון והבניה: תכנון הכולל סקיצות ומודלים, הגשת היתרי בניה, תב”עות וליווי בוועדות השונות, תכנון אדריכלי של מבנים (הכולל עיצוב פנים), פיקוח עליון במהלך הבניה ועבודה מול מגוון בעלי מקצוע ויועצים הדרושים לתכנון ולביצוע.
dsc_2188_int_t
כאשר את ניגשת לעצב חלל או פרויקט- מהם הדברים עליהם את שמה דגש?
כשאני ניגשת לתכנן ולעצב פרוייקט- אני שמה דגש ותשומת לב רבה על הלקוח- צרכיו, רצונותיו, דרישותיו, חלומותיו- וכל זאת כדי להבטיח שהתוצאה הסופית תתאים לו ולציפיותיו . תהליך עבודה על פרויקט טיפוסי יכלול :
  • בהתבסס על דרישות הפרויקט, יוכנו אופציות שונות במתכונת של שרטוטים ומודלים
  • דיון והבנה של האופציות, בחירת תכנית נבחרת , ויצירת תוכנית עבודה הכוללות כל ההיבטים הקשורים לפרויקט .
  • בחירת חומרי גמר
  • בחירת את אנשי מקצוע שונים לביצוע הפרויקט בפועל.
  • ליווי הפרויקט בזמן הביצוע.
ספרי לנו קצת על תהליך התכנון והעיצוב של הבית (בתמונות), מה היו נקודות ההשראה העיצוביות שלך? באילו חומרים השתמשת?
תכנון הבית בקיסריה, בשטח של כ-1000 מ”ר על מגרש ששטחו כשניים וחצי דונם, מאופיין בסגנון ביתי וחמים המשלב נגיעות “ירושלמיות” הן ברמה המבנית והן ברמה החומרית של הבית. בכדי לשמור על האופי הכפרי של הבית, שולבה האבן הירושלמית בגוונים ובגדלים שונים בריצוף הפנים והחוץ של הבית, כך שהיא הפכה למרכיב מרכזי במראה הכללי שלו. כמו כן, נעשה שימוש בבריקים המשתלבים היטב עם האבן הירושלמית, אשר יחד עם הקירות הצבעוניים מעניקים לבית את אופיו המיוחד והאותנטי. ניסיונו הרב של המשרד בשיפוץ מבנים היסטוריים בירושלים, עזר רבות להצלחת הפרויקט, אשר האתגר האדריכלי הגדול אותו הוא הציב, היה ליצור תחושת נוחות וחמימות על אף ממדיו הגדולים.
dsc_2154_int_t
ברבים מן הבתים שתכננת ועיצבת, בולטת ההתייחסות המיוחדת לנושא התאורה. תוכלי להרחיב על כך?
אור הוא חומר מאוד חשוב בארכיטקטורה ולכן יש לתת חשיבות גדולה לתכנון התאורה ובחירת גופי תאורה מתאימים. בחירת גופי התאורה עצמם- צורה, חומר וגודל- היא בהתאם לקו התכנוני בפרויקט, ומשלימה אותו עד להיווצרות הרמוניה עיצובית.
מה מייחד את חברת “קבסו תאורה” משאר חברות התאורה?
חברת קבסו נותנת מענה לכל צרכי כאדריכלית ולכן אני בקשר שותף איתם בפרויקטים שלי. הם בעלי ידע נרחב בגופי תאורה, בעוצמות תאורה, בעיצובים ובחברות הקיימות בשוק. כמו כן, חלל התצוגה יפה ונעים, מעודכן וכולל מגוון רחב של גופים.
dsc_1885_int_t
והנה כמה שאלות קצרות ומעניינות !
מה הכי יפה במקצועות עיצוב הפנים והאדריכלות? אדריכלות נוגעת לכל אחד ואחד מאיתנו- בכל שלב של היום, וההתייחסות, כאדריכל, לחווית יצירה על ידי החלל- מרתקת בעיני.
מה הכי קשה במקצוע? הקושי במקצוע הוא גם האתגר הגדול שבו- והוא להוציא את הרעיון האדריכלי, למציאות בנויה. כל כך הרבה גורמים עומדים בטווח בין האדריכל והרעיון שלו- דרך הלקוח, התקציב, , המבצע – עד למוצר המוגמר.
פרויקט שהיית רוצה לעשות וטרם עשית? פסגות לכבוש? הרשימה ארוכה… 🙂
מה היית אם לא היית אדריכלית? אסטרונומיה- חקר החלל תמיד ריתק אותי!